Lányos zavaromban

Lányos zavaromban

Nem az igazi férfi van kihalóban...

a férfiakhoz való viszonyulásunk, elhelyezkedésünk az alárendeltből mellérendeltté válik, szépen lassan

2019. október 05. - Lutor Angéla

Nem tudom magamban tartani tovább mindazt, melyet nap, mint nap megélek női létem által. Csodálatos érzés aktív résztvevőnek lenni abban a folyamatban, melyben a férfiakhoz való viszonyulásunk, elhelyezkedésünk az alárendeltből mellérendeltté válik, szépen lassan. Boldog vagyok, hogy ebben a női forradalomban élhetek, hogy épp ezekben az években élem legaktívabb éveimet. Szeretném ezt a folyamatot dokumentálni, rögzíteni a jelen és az utókor számára is. Nőnek lenni jó. Élni jó. Lányos zavaromban írok nektek.

A második évezred végéig teljesen egyértelmű volt, hogy a férfi a családfő, a nő pedig az ő társa, támogatója, a meleg otthon megteremtője. Amikor elkészültek a panellakások, az ipari munkás nők és férfiak hazamentek, már nem kellett bivalyra vadászni, sem házat építeni, szerelni sem a garázsban. A férfi otthoni feladatai megszűntek, a nő feladatai megmaradtak: mos, főz, takarít, gyermeket nevel.

Sok év telt el, mire tapasztalhattunk olyat, hogy egy férfi részt vesz a házimunkában. Ezt úgy mondjuk, hogy segít. Ha egy nő abban a szerencsés helyzetben van, hogy a férje, párja aktívan részt vesz az otthoni feladatokban, akkor irigykedve tekintünk rá, hiszen nagy áldás egy ilyen rendes férfi. Nem iszik, nem csajozik, nem gorombáskodik és még a házimunkában is segít. Hű és há. Valóban ez a férfiak mércéje?

Magam nem hiszem. Nem hiszem, hogy egymáshoz kellene hasonlítanunk a két nem szereplőit. Minap a szaunában egy férfi és egy nő beszélgetését hallgattam, akaratlanul is. Ismerősök lehettek, a férfi a mindennapi munkahelyi nehézségeiről beszélt, amikor a következőt mondta: „Nem akarok a fénymásoló mellett állni, erre vegyenek fel egy nőt!” A nő pedig helyeselt, egyet értett, együtt érzett vele és ő is helyes megoldásnak találta ezt. Elképesztő.     

 

A nők sokat beszélnek, manapság olvasnak, tájékozódnak, képben vannak a világ dolgaival, hasonlóan a férfiakhoz. Beszélgetőtársak. Ugyanakkor a nők talán nyitottabbak, jobban akarják a változást, maguk is változni és fejlődni akarnak. A férfiak gyakorta felnőnek és úgy tekintenek saját magukra, mint késztermék, mely a következő 60 évben változatlan állapotában marad. Kész. Úgy jó, ahogy van. Többnyire elégedettek magukkal.

A férfiak nem változtak. Nem az igazi férfi van kihalóban, hanem az igazi nő van születőben. Ugyanakkor a folyamat nem könnyeden gördül tova, hiszen ezzel a jelenlegi helyzettel egyik nem szereplője sem tud mit kezdeni. A nők öntudatukra ébredtek, de nem tudják még elhelyezni magukat a rendszerben, a férfiak pedig látván a nőket nagyokat csodálkoznak és lassan reagálnak…  

Lányos zavaromban ezeket a kérdéseket feszegetném itt eme blogban. Gyertek velem :)

A bejegyzés trackback címe:

https://lanyoszavaromban.blog.hu/api/trackback/id/tr8315200126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászólok 2019.10.07. 15:18:16

@Leylandi: attol még hogy van a kényelmes elet iránti vágy miatt népvándorlási szándék, nem kéne az itt lakóknak willkommen, hurrá diverzitás felkialtasokkal hivogatni, ellatni, kiszolgalni őket a saját állampolgárok rovására és költségére.....
Ezt pl nagyon is meg lehetne es meg is kéne tenni a folyamatok ellen.

Hozzászólok 2019.10.07. 15:22:21

@erkölcsi hulla: ferfiakat a szaros pelenkak melle, a mosógép mellé, porszívót fakanalat a kézbe. Tessek jatszani meselni, ejszaka hanyasbol kipucolni a gyereket stb.

Ez persze nem fizet olyan jol mint a kőművesség....

Tomi1.8VTI 2019.10.07. 15:25:50

@midnight coder: Az teljesen biztos, hogy nem megy mindenkinek az asszimiláció. Ennek bizonyításához nem kell messzire menni, elég megnézni a hazai cigányság beilleszkedését a társadalomba. És az asszimilációnak is több fokozata van. Van, aki csak letakarja a haját, mert a vallása ezt kívánja, mások meg öngyilkos merényletet hajtanak végre egy zsúfolt szórakozóhelyen vagy piacon. És aki esetleg tud asszimilálódni, az is csak lassan tud. Ez sosem gyors folyamat. Sőt, az is lehet, hogy majd a gyereke vagy az unokája fog nyugatias értékrend szerint élni, mert ő már itt nő fel, itteni iskolába jár, itteni nyelvet fog beszélni és azt látja, hogy a nyugati emberek magasabb életszínvonalon és szabadabban élhetnek (különösen a nők), mint a szülei.

Leylandi 2019.10.07. 15:33:33

@Veszéjben a lyogállamiság !: azért ne jöjjünk már folyton ilyen sztereotípiákkal, hogy a társadalmi szerep nem engedi, nem köt minket gúzsba a polkorrektség, mint a Micriosoftot...
prog.hu/hirek/5000/kiderult-ezert-nem-mennek-a-lanyok-programozonak
A valódi ok kiderítése érdekében meg kell inkább vizsgálni a jelenséget kísérő körülményeket: amíg néhány excentrikus tudós, kutató (Mavis Batey, Joan Clarke, vagy a COBOL szülőanyja, Grace Hopper) munkája volt, még elment, de amikor már nők tömegei előtt nyílt meg a lehetőség, ők nem éltek vele (egyébként nem élnek mai napig se, bármit hazudik is a liberálmédia, a nők aránya az informatikai alapszakokra felvettek körében ma is csak mindössze 15%. ivsz.hu/wp-content/uploads/2016/03/a-hazai-informatikus-es-it-mernokkepzes-helyzetenek-problemainak-gatlo-tenyezoinek-vizsgalata.pdf ) Nagyon bízom benne, hogy ma, 2019-ben már senki nem jön azzal, hogy a falusi pletykák és a fiús ruhák miatt nem mer programozónak menni... Egyébként azon nők, akik informatikusként dolgoznak, nagyon jók a szakmában, úgyhogy nem arról van szó, mintha nem lennének rá képesek. Furcsamód a női kvótakövetelések nem ebben a szakmában szokásosak, inkább vezetők, politikusok között, és ebben lehet része annak, hogy a PC-társadalom - egyébként rendkívül káros módon, hiszen önmegvalósításukat akadályozza meg ezzel - "adja a nők alá a lovat".
Valójában, az emberiségre nézve minden olyan jelenség káros, amely a férfi és nő barátságát, kapcsolatát, együttműködését fúrja meg, árkokat ás, ékeket ver, kitünteti egyiket a másik rovására! Mert egymásnak teremtettek bennünket, bármilyen más biológiai csodát (a nőket egymásnak, macskáknak, marslakóknak stb.) is talál fel valaki.

Hozzászólok 2019.10.07. 15:36:31

@Leylandi:
Tok jol latsz egy csomo folyamatot. De nem ertek egyet veled, hogy nincs mas lehetoseg, mint eltunni.
Nem.
Nem es nem.
Meg kell orizni az europai kulturat. Nem szabad olyan pártra szavazni aki nem zarja ki a bevandorlast. En még a vallasi turelmet is népszavazásra bocsatanam: minden olyan vallas tilos, amelynek a szent konyveben szerepel hogy a mas vallasut meg lehet olni. Ja, hogy ez csak az iszlamra ervenyes? Hat pech, lehet hazamenni.

Nezzetek meg nehany videot a redice tv, vagy paul joseph watson tól.
Szelsojobboldali gyulolkodoknek vannak titulalva, pedig semmit nem mondanak ami ne lenne logikus, vagy kepviselheto.

Erdekesnek talalom, hogy egy ilyen kis egyenjogusagi felvetesre reagalva, milyen gyorsan az iszlamizacio veszelyei merültek fel. Sajnos valoban ez a legnagyobb veszely a nokre nezve jelenleg.

Es erdekes: az europai ferfiak mikor talaljak ki, hogy milyen menő a szakalviselet????

Hozzászólok 2019.10.07. 15:39:15

@Tomi1.8VTI: hogy te milyen naiv vagy. A terrorcselekmenyek nagyobb reszet a 3. Generacios bevandorlok csinálták.

ArriMédesz 2019.10.07. 15:40:25

@Hozzászólok:

ő is faék egyszerűségű hülyeségeket nyom, eleve szellemi hugyos aki az alfa-béta terminológiát pofátlanul benyomja az elméleteibe.
de akkora magabiztossággal nyomatják hogy az embernek az esze megáll

Mankel 2019.10.07. 15:51:01

@Leylandi: nincs vita köztünk. Az egyenjogúság megvalósult az egyenlőséget meg nem kell erőltetni
Ha egy nő céges pszichopata akar lenni az ajtó nyitva áll előtte és álljon is. Ha katona akar lenni áám légyen. (Soha nem lesz belőle első sorban harcoló kommandós de pl logisztika feladatokban simán részt vehet a hadsereg úgy is a legegyszerűbb és legkönnyebb módja a szociális szintlépésnek)
A gondok mindig akkor kezdődnek ha erőltetni kezdjük az egyenlősdit ahogy ezt a kvóta pártiak teszik.

Leylandi 2019.10.07. 15:53:02

@Tomi1.8VTI: "Szerintem Orbán Viktor jelenlegi politikájánál nem kell jobb szemléltető eszköz, ahhoz, hogy lássuk, hogyan lehet ellentmondani bármilyen külső munkaerő behívásának."

Na ne viccelj! Tele vagyunk ukrán (magyarul nem tudó!), mongol meg mittudoménmi vendégmunkásokkal! Nézz már körbe kicsit az építőiparban meg a szalagoknál... a politikus, az mindig politikus! Egyiknek ezek a feketeseggűek, másiknak azok, de a zseb mindegyiknek barátja!

"De jelenleg Donald Trump is éppen ebbe az irányba tart. Vagy pl. Ausztrália bevándorlási politikája is nagyon szigorú. Oda is szinte lehetetlen bekerülni. Az országok jelenleg is megtehetik, hogy megválogatják, kit engednek be."

Nyugi, ezt Merkel anyu is jól kitalálta: ők kiválogatják, a resztlit meg visszabaxják ide, K-Európába. Csak más módszerrel akartak élni, mert liberálisok, nem akartak tehát direkt módszereket, csak olyan liberálisan sunyit. Válogatni akartak szegények, csak mi beleköptünk a levesbe, és nem választottuk meg a helytartóikat. Vagy: nem az Ő helytartóikat választottuk meg. Mert egyet tudni kell: egy ilyen ütközőzónában, egy ilyen kicsi ország, mint mi, soha nem lehet független!

"Ha mindenképpen szükség van friss munkaerőre, akkor érdemes a hasonló kultúrkörből származó, hasonló vallású, vagy legalább nem az erőszakosabb, primitívebb, írástudatlanabb bevándorlókat beengedni az országba."

Na ne viccelj! A bantunéger még Kanadában is röhögve megy be melletted a zöldfolyosón, amíg téged, kelet-európait utál az amerikai, angol, osztrák meg a francia, mint a sz.rt! Nem mernek más bőrszínűre szólni egy szót se, nehogy rasszizmussal vádolják, ezért hát kit utálnak? A saját kaukázusi rassszukat, a kelet-európait. Azt szabad. A britek a kelet-európai vendégmunkásokra hivatkozva-mutogatva lépnek ki az EU-ból!!!

szuts 2019.10.07. 15:59:24

Hellótok!

Keveredik az egyenjogúság és az egyformaság fogalma. Ahogy én látom, egyenjogúság meg-meg van (törvényi szinten mindenképpen).
Ahogy látom a nők munkái is arányosan csökkentek a háztartásban, hiszen minden már gépesítve van, és az élettér is lecsökkent, amit a múlthoz lényegesen kevesebb munka egyenesben tartani.
Azt is észre vettem, hogy nagyon nehéz egy nőnek segíteni, mert bár "Jó-jó, hogy megcsináltad, de nem tökéletes amit tettél." Látom, hogy utána tereget a férfinak, mert nem jó, Felporszívóz, de hagy itt-ott ezt-azt, felmos, de túl sok/kevés vízzel, ... Egy idő után könnyen hangzik el, hogy akkor csináld magad. Ennek a problémakörnek a görbe tükörben jó látható esete, mikor az anyós-meny dolgozik együtt. Na valami ilyesmire gondolok.
Igazat adok annak, aki úgy véli, hogy a különbségek nem csak neveltetésből/szocializációból származik, hanem genetikus/biológiai különbségek adják ezt az eltérést. Tehát lehet erőlködni, de a ffinek nem lesz jellemzően otthonteremtési képessége, a nő a munkahelyén jellemzően fél fejjel a család gondjaival törődik - már ha van neki.
Az a meglátásom, hogy a munkahelyek hangulatáért - úgy ahogy a család hangulatáért is - java részben a nők felelnek. Poklot és mennyországot is tudnak csinálni. Mos ne jöjjön senki a részeges apa vízióval, mert akkor nem tudja milyen egy részeges anyával élni -és ebből is van már bőven.
Nagyon sok mindennel - ételek fogyasztása, életmód, gyereknevelés és így a családmodell is - vagyok úgy, hogy ami ezer évig jó volt, nem hiszem, hogy az utóbbi 60/40/10 évben találják ki, hogy marhaság. Várjunk 30-40 évet, és kiderül mit (t)ettünk.
Üdv.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.07. 16:02:53

@Leylandi: Sztem ez egy igen jó szemléltető példa arra, hogy a család igenis determinálja a gyerekeket, hogy milyen pálya felé orientálódjanak. Egyértelmű, hogy a 90-es évekre nem lettek hülyébbek a nők, hanem egész más oka volt annak, hogy már jóval kisebb arányban jelentkeztek programozónak.
Pl.korábban a holdkomp leszállását vezérlő programot egy nő alkotta meg, ahogy a legelső szövegszerkesztő programot is egy nő készítette..Aztán jöttek a pc-k és apu azt mondta, hogy kislányom ne foglalkozzál te ezzel, majd az öcsi, te meg menj anyádnak segíteni a konyhába..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.07. 16:06:51

@Leylandi: A vendégmunkás nem azonos a bevándorlóval. Előbbi szerződéssel jön dolgozni, aztán hazamegy,utóbbi gyakran az európai adófizetők pénzén akarja élni kb, azt az életet, mint otthon. Szegregálódik, és egyre kevésbé sikerül integrálni.Egy afgán nem fog neked beállni napi 10 órát gályázni egy szalag mellé..

Haloperidol 2019.10.07. 16:07:04

"Nem az igazi férfi van kihalóban, hanem az igazi nő van születőben."

Ha jól értem, akkor a gyk az az elmélet, hogy a férfiak maradnak olyanok, mint korábban, és a nők pedig szerencsére kezdenek ugyanolyanná válni, mint a férfiak.

Vagy nem?
Mi a koncepció, kedves bloggerina?

Leylandi 2019.10.07. 16:10:24

@Hozzászólok: "nem kéne az itt lakóknak willkommen, hurrá diverzitás felkialtasokkal hivogatni"

Ez puszta közgazdaságtan, semmi más, nem kellene bele érzelmeket vinni. A sz.rrá kényeztetett német, francia stb. munkással (3000 ojró/hó, szabadság, távmunka, védőruha, kariajcsi, cigiszünet, 14.havi bér, gyárióvoda, cégesautó, megazanyám.csája) egyszerűen nem lehet versenyképesen megélni a világpiacon, nem engedi ezt a kínai, indiai, orosz gazdaság!!! Képtelenség, lehetetlen, iszonyú drágán termelünk, ez van!

Előre menekülnek hát, tudják, hogy CSAKIS olcsó munkaerővel lehet fennmaradni a víz színén, legalább az ő életükben, utánuk aztán jön úgyis a (háború) vízözön. Higgyétek el, az úgynevezett nyugati világ nagytőkései előtt NINCS MÁS ALTERNATÍVA, mint az olcsómunkaerő-import, átszámolták ők azt ezerszer, és ha lenne más megoldás, már belekezdtek volna!
Az más kérdés, hogy ezt milyen ürüggyel szuszakolják le az amúgyis kiherélt ny-eu-polgár torkán, aki ugyancsak nem vak, de nem meri ezt kimondani. A nyugati munkás halálra van félemlítve: csak egyszer próbálná felírni a face-re, hogy a fekete migránsok elveszik a kenyerét, és másnapra nem a munkahelyre nem kéne bemennie, de még az utcára se merne egy évig kilépni! Nem lenne a városban ember, aki köszönne neki, meg merné ismerni... Nézzetek körül: emberek vesztik el a megélhetésüket, pusztán egy face-re írt mondatuk miatt, pedig liberális rendszerben ugye, alapértékként, szólásszabadság van :-o

szepi79 2019.10.07. 16:10:49

@Leylandi: "Na ez a kedvencem, férfi stylist, b.szki, hát MINDÖSSZESEN csak 30-féle színt ismernek fel és 35 szagot, amiben már benne vannak a büdösek is!"

ez az igazság teljes elferdítése! nincs is 30 szín!

Leylandi 2019.10.07. 16:15:22

@Haloperidol: "Mi a koncepció, kedves bloggerina?"

Ugye ezt most nem kérdezed komolyan??????????? Te kis naiv :-)
Hát olyannya NINCS neki :-o Mér, kellene?

Leylandi 2019.10.07. 16:16:31

@szepi79: és a szürke 50 árnyalata??? :-O

Pierr Kardán 2019.10.07. 16:17:50

@igazi hős: "Mi van, nem használtok betonpumpát"

Látszik, hogy nő vagy és fogalmad sincs egy családi ház felépítéséről :-(

Egyrészt a betonpumpa drága dolog, megvenni értelmetlen, pont annyira értelmetlen, mint egy nőnek megvenni egy vágóhidat, azért, hogy vasárnaponként húst süssön a családnak.

Bérelni szintén drága, kiszállítással együtt kb. 200 eFt lenne egy 8 órás műszakra. Ráadásul a 8 óra felét/kétharmadát állással töltené, mert a betonkeverő kb. 6-8 percenként csinál meg egy keverés betont, a betonpumpa ezt a mennyiséget 1-2 perc alatt felnyomja, tehát 2 perc munka után 6 percig állna.

A csigával meg az a gond, hogy egy talicskába belefér 5-7 vödörre való beton, tehát felvödrözni sokkal lassabb (amellett, hogy összességében nem kevesebb fizikai munka a vödrözés, mint a talicskát feltolni a rámpán). Tehát ha vödrözöl, akkor meg a betonkeverő vár a beton feljuttatására. Nagy általánosságban tehát (sajnos) a talicskázás a legoptimálisabb módszer a beton feljuttatására egy ház födémjének a magasságáig.

Egyébként a betonpumpa feltalálója férfi volt, tehát emiatt biztosan nincs averzióm a használata ellen :-)) Vagy ha nő volt, akkor jól álcázta magát a Friedrich Wilhelm név mögé :-))))

www.masterbuilder.co.in/inventor-of-concrete-pump-friedrich-wilhelm-schwing-from-a-little-craft-shop-to-the-leading-global-system-supplier/

midnight coder 2019.10.07. 16:21:33

@Veszéjben a lyogállamiság !: Egy fenét. Amikor 30 éve kezdtem a pályát, sokkal kevesebb csaj volt. Akit láttam ilyet, arról legfeljebb ha DNS vizsgálattal mondtad volna meg hogy nő. Ez valószínűleg régebben is így volt: ahogy vannak férfiak akik Pl. tanítónak vagy fodrásznak állnak, úgy vannak nők akiket a műszaki pálya vonz. Aztán van az, amikor a nemek közötti egyenlőség szent nevében a cégek programozói tanfolyamot indítanak csak lányoknak, és az indexet telirakják olyan cikkekkel, hogy ez a pálya egy aranybánya. Ami annyiban igaz, hogy itt a keleti végeken, ha vérprofi vagy akkor valóban jól fizet, bár Pesten azért egy maszek vízvezetékszerelő azért jobban keres mint egy senior szoftverfejlesztő, vidéken pedig ez utóbbinak minimális az esélye hogy normális melót találjon. A junior szoftverfejlesztők élete viszont már nem annyira rózsás, pláne nyelvtudás, diploma, gyakorlat és más világi hívságok nélkül, csak ezt a gyorstalpalók által finanszírozott cikkek nem annyira szeretik megemlíteni.

Pierr Kardán 2019.10.07. 16:23:10

@szepi79: 7 szín van (meg ezeknek a metál verziói)! A "barack" az nem szín, hanem gyümölcs :-)

Leylandi 2019.10.07. 16:26:58

@Mankel: "A gondok mindig akkor kezdődnek ha erőltetni kezdjük az egyenlősdit ahogy ezt a kvóta pártiak teszik."

Jól mondod: erőltetik. Van ismerősöm, ugyancsak nő, de végtelenül utálja az általa csak "kvótalédiknek" hívott női főnökeit, akiket rátermettség híján nyomtak be - a képzett férfifőnököt lecserélve - de helyettük kell megcsinálni a melójuk nagyját, mert ugye eszet nem kaptak, csak pozíciót. Na ez a gáz, amikor tapasztalt beosztottak fölé semmiresejó főnököt tesznek! Az eredményesség záloga... ahogy egy nő tudja fúrni általa gyűlölt főnökét, úgy nem fúr senki! Sz.rul is megy az egész munka...

Pierr Kardán 2019.10.07. 16:33:23

@Leylandi: Azért lássuk be, hogy ez fordítva is létezik. Ha egy férfi valami tévedésből számviteli felsőfokú képesítést szerez, akkor semmi sem menti meg attól, hogy 5 éven belül számviteli vezető, igazgató legyen, pedig a női beosztottjai között biztosan van 10 rátermettebb munkaerő erre a feladatra.

Ménár Atya 2019.10.07. 16:35:31

Nem értem a kiakadás okot, a fénymásolásos példával.
Kicsit körbe kellene nézni a világban, és nem a feminista maszlagot tolni.
Németországban voltam egy nagy gyárban, ahol feltűnt, hogy az alkatrészeket,amiket gyártottak, kizárólag nők tesztelik.
Meg is kérdeztem a helyi vezetőtől, hogy miért nem alkalmaznak férfiakat is, talán nem vállalják?
A válasz pedig egyszerű németes volt.
A férfiak negyed annyi időt képesek monoton munkát végezni, ugyan annyi hiba esetén csak 70 %-osak a nőkhöz képest az első órában, a második órától pedig kiszámíthatatlanul rosszabbak, ezért erre a feladatra egyszerűen nem alkalmasak.
És érdekes módon, senki nem perelte őket nemi diszkrimináció miatt.
Szóval kedves blogger, kicsit szerintem túlpörgetted ezt a dolgot a fénymásolóval.
Szerintem inkább iránban, vagy saudarábiában kellene jobban körülnézned, mert ott valóban elnyomás van, itt nálunk ez inkább PR egy választáson.
A női kvótákkal is ezért nem értek egyet, ne az határozza meg a posztodat egy állami intézményben, hogy mi van a lábad között, hanem hogy mihez értesz .
Azt akartam amúgy írni, hogy mi van a fejedben, de a sok hímsoviniszta elnyomó állat biztosan rácsapott volna , hogy az ami a lába közt van. :)
Na szép napot!
Ámen

body_andras 2019.10.07. 16:41:30

Egyenjogúság = egyenlő felelősség. Ha egy nő szeretve van, tisztelje meg már a férfit azzal hogy nem rajta vezeti le frusztrációit. Mindenki nemtől függetlenül találja meg az erősségét, amit szeret csinálni és azt tegye a közösbe. Aki ennél többet vállal az óhatatlanul mártírkodni kezd és valamiért az egész cirkusz a másik fél bántalmazásában teljesedik ki, rosszabb esetben suttyóéknál elindul a fizikai pofozkodás oda-vissza.. Nagyon sok férfi baromi szívesen maradna otthon az asszonnyal és a gyerekkel, és önként dalolva adná át a kenyérkereső szerepet, csakhogy ne kelljen éhenhalni, viszont sajnos(?) úgy alakult a biológia hogy a gyerek anyu pocakjában kezd el fejlődni ezért ő kell elmenjen szabadságra, apunak pedig egy petákot nem ad az állam azért hogy otthon maradjon vele.
Az ilyen helyzetekben mindenkinek sérülnek bizonyos jogai és szükségletei, nyilván jó lenne friss szülőknek 3 év fizetett szabit adni hogy nyugi legyen, de akkor sajna bedőlne a profitorientált kapitalista világunk.
A 21. században a kőbunkó "vadász" akit tiszta lakással, meleg vacsorával, csendes gyerekkel és nedves pinával kell hazavárni, ugyanolyan abszurd mint a femináci aki szerint legyen minden férfi csicska. Legyen egészséges kapcsolatotok és kommunikációtok és akkor rohadt mindegy, ki keres több pénzt vagy ki sikálja fel a gyerekek után a fajáncot.
Szóval a metaforikus fénymásoló nem fog röghöz kötni senkit, pusztán statisztikai tény hogy a tapasztalt asszisztensek akik a legzűrösebb irodában is rendet tudnak tartani, általában nők. Nem kell ebbe igazi nőt, igazi férfit, jogokat vagy bármit belelátni.

Leylandi 2019.10.07. 16:46:06

@Pierr Kardán: "pedig a női beosztottjai között biztosan van 10 rátermettebb munkaerő erre a feladatra"

A nő természeténél fogva utál felelősséget vállalni. Valljuk be, nagyobbrészt nem is igen törekednek felsővezetői posztokra, de nem kell ezért haragudni. Egy kb. 3-4 %-os részük persze annál inkább akar, és ez épp megegyezik a pszichopaták hivatalosan elismert arányával.

Leylandi 2019.10.07. 16:50:31

@body_andras: "statisztikai tény hogy a tapasztalt asszisztensek akik a legzűrösebb irodában is rendet tudnak tartani, általában nők"

pfffffff... férfiálat :-o :-(
mondanék gendernácit is, de az a feministáknak van fenntartva :-)

élhetetlen 2019.10.07. 16:51:03

@dont be such a jew: “Az afrikai ember nem fejletttebb izomzatu, csak primitivebb agyu”, mondod te. A hozzászólásaidat nézve, nem nagyon látszik a bonyolult, fejlett agyad lenyomata. Csak az ilyenek:
“Egy hülye lámpa, ami megtetszett, hát megvettem, és hazavittem”, erre te, “nyilvan izzot cserelt a joasszony csak azt sem tudja mit hivnak lampanak”. Hogyne, jellemző, hogy valaki meglát egy izzót egy boltban, és megveszi, mert annyira megtetszik neki.
“A sikeres ffi barkit megbaszhat, barmikor.”. Álmaidban, és dehogy vagy te primitív!
“A szellemi tevekenyseg csucsa a szellemesseg, a humor.”, ami árad belőled. Ja, nem.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.07. 16:53:20

@midnight coder: "Amikor 30 éve kezdtem a pályát, sokkal kevesebb csaj volt. "

Már..

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.07. 16:54:49

@midnight coder: Az általam olvasott cikk egyébként az USA-ról szólt,Ahol 60-as 70-es években igencsak sok női programozó dolgozott még..

Tomi1.8VTI 2019.10.07. 16:55:21

@Leylandi: "ahogy egy nő tudja fúrni általa gyűlölt főnökét, úgy nem fúr senki" Ezt én eddig nem mertem leírni, pedig 20 év multicégeknél töltött idő után van róla tapasztalatom bőven. De nekem nem csak kifúrt főnökkel kapcsolatban van ilyen tapasztalatom, hanem bizonyos nők (nem feltétlenül az összes, csak néhány) bármelyik munkatársukat (legyen az férfi vagy nő) képesek éveken keresztül hihetetlen intenzitással és kitartással fúrni, amíg csak el nem érik a céljukat. És igen, a férfiaknak ehhez nincs meg az a képességük, ami a nőknek megvan. Csak én ezt eddig nem mertem leírni, mert tuti, hogy most jön néhány nő, aki rám aggatja a hímsoviniszta, a nőgyűlölő vagy a szellemileg retardált címkéket.
Nekem az a tapasztalatom, hogy általánosságban a pszichológiai hadviseléshez a nőknek sokkal nagyobb tehetsége van, mint a férfiaknak. A férfiaknál van a fizikai erőfölény és ennek ellensúlyozására az evolúció kifejlesztett valamit, amiben a nők jobbak. Ez lett a pszichikai hadviselés, aminek a része a "fúrás". Ezt az elméletemet nem tudom semmilyen statisztikával vagy forrással alátámasztani, pusztán csak a saját tapasztalataim összegzése után fejlesztettem ki.

body_andras 2019.10.07. 17:05:26

@Leylandi: Akkor leszűkíteném az általánosítást személyes tapasztalatra.
1. évtizedek óta fennálló tervezőirodában a lobbanékony kedélyű (ám az úriemberségét fenntartani igyekvő) főnök egymás után 3-4 titkárnőt készített ki idegileg hétköznapi nyafogásokkal. Aztán jött egy néni aki 40 éve van a szakmában és nagyon profin, empatikusan sikerült két hét alatt rendet tennie és a főnököt is kicsit anyáskodva lenyugtatnia. Egy férfit se tudnék mutatni aki erre képes lett volna.
2. Jelenlegi helyemen férfi és nő asszisztensek is vannak. A hölgyek nagyon ügyes rendszert építettek a hétköznapi ügyes-bajos dolgainknak, elvárásokat felülmúló türelemmel kezelik 30-40 ember irodáját. Az urak se rosszak mellettük, de látványosan több a teszetoszaság bennük - ezért kapnak inkább több "fizikai" és számítástechnikai feladatot. Abszolút win-win helyzet.
Ha s.o.s. kéne valamit szkennelni, nyomtatni, fénymásolni, és adott dolgozó épp el van havazva, a hölgy asszisztens segít és baromira megkönnyíti a napi rutint, a férfi asszisztens pedig közbelép ha lerobbant a plotter vagy a szerver. Ha a hölgyek épp hiányoznak (pl betegszabadság miatt) akkor bizony nagyon hiányoznak.
Férfi agy női agy, egyetemi szabadon választható kurzus kb minden felsőfokú intézményben, baromi érdekes szociálpszichológiai tanulmány, ott lehet az ilyeneket megérteni és a dolgokat tisztábban látni.
Tehát lehet hogy jó oka volt a kisasszonynak bólogatni a szaunában.

élhetetlen 2019.10.07. 17:09:18

@midnight coder: “hogy kell lámpát cserélni villanyszerelés nélkül ?”. Sok embernek (nekem is a villanyszerelés azt jelenti, hogy valahonnét valahova oda kell vinni a 220-at, biztosíték szerelés, csatornázás, vagy falvésés. Ha adott helyen már kilóg két drót. és csak össze kell kötni másik kettővel, az már majdnem olyan, mintha bedugnál egy csatlakozót egy aljzatba. Van Balatonon egy vacak kapcsolóm, a falilámpa vezetékének a közepén, egy nyáron ötször is szétszedem, újra igazgatom a drótokat (mert télen elfelejtek másikat venni), de azt sem érzem villanyszerelésnek.

Visceroid 2019.10.07. 17:20:11

Lányok-lányok! Ne feledjétek, a testetek a tiétek, szóval ne fukarkodjatok azt áruba bocsájtani, hiszen egy erős nő a legjobbat akarja magának. Szóval tessék anyagiasnak lenni. De ha már az nem megy, legalább egy muzulmánhoz, négerhez, de mindenképp külföldihez menjetek feleségül, mert azon kívül, hogy mostanában ez a divat, az előbb említett anyagi vonatkozás sem elhanyagolható! Persze ha nem úgy üt be az "üzlet" ahogy vártátok, és szívetek választottjának kicsit eljár a keze, netalán elrabolja a gyerekeiteket, semmi baj! Menjetek a médiába és panaszkodjatok a férfiakra! Ez megold mindent! Éljen a feminizmus!

Ménár Atya 2019.10.07. 17:39:54

@dont be such a jew:
"Az IQ a ferfiaknal sokkal magasabb."
Ennek tudatában, persze elengedhetetlen, hogy még véletlenül se mérjük, mert még kiderül, hogy nem igaz az állításunk!
Te mikor szocializálódtál, 1800???? mennyiben is? :D

Tomi1.8VTI 2019.10.07. 17:47:02

@Ménár Atya: Nekem ugyanez a tapasztalatom csak pénzügyi -számviteli munkatársakkal. Ott is a részleg vezetője -egy multicég magyar leányvállalatánál- kizárólag nőket akart felvenni, mert nekik jobb a monotóniatűrésük és precízebbek. Kezdetben voltak ott férfi kollégák is, így volt összehasonlítási alapja és egy idő után látta, hogy a férfiak sokkal többet állnak fel a számítógép meg a számlák mellől, hogy kicsit kikapcsolódjanak és még így is többet hibáznak. Egy idő után rájött, hogy a számlák lekönyvelésére a nők sokkal jobbak. Mindenkit arra kell használni, amiben erős.

erkölcsi hulla 2019.10.07. 18:02:25

@Ménár Atya: Tényleg magasabb a férfiak intelligenciája. Persze nem az összesé, a haranggörbén a férfiak rendelkeznek a nagyobb maximális intelligenciával, viszont sokkal nagyobb a szórás, arányaiban sokan vannak az átlag alatt is.
A női intelligencia haranggörbe kiegyensúlyozottabb, a maximum nem éri el a férfiakét, viszont a minimum sem annyira van az átlag alatt, mint a férfiaké.
Keress forrást, én találtam.

erkölcsi hulla 2019.10.07. 18:04:32

@Tomi1.8VTI: "Egy idő után rájött, hogy a számlák lekönyvelésére a nők sokkal jobbak."

Monoton, unalmas robotmunka, csak még nem robotizálták teljesen, így biorobotok csinálják.

Nem csoda hogy sok férfit nem kötött le. Az sem lenne csoda ha a nőket sem, de ők viszont vagy szeretik, vagy nincs annyi bennük hogy ha már szar a munka, legalább néha lazítanak, bassza meg a főnök.

erkölcsi hulla 2019.10.07. 18:09:52

@Tomi1.8VTI: "És igen, a férfiaknak ehhez nincs meg az a képességük, ami a nőknek megvan."
Álszent, természetből fakadó aljasság ? Sok nőnek alapvető ösztöni tulajdonsága.
Én is észrevettem irodai légkörben, elképesztő geci módon szidnak mindenkit a háta mögött, míg a férfiak általában vagy nyíltan kezelik a konfliktust, vagy nincs is konfliktus.
Meg is fogadtam, nők között én dolgozni nem fogok, de ha mégis, a legalapvetőbb tárgyilagosságot fogom produkálni feléjük, nehogy találjanak rajtam fogást.
Hálistennek alig van női kollega.

Leylandi 2019.10.07. 18:19:33

@élhetetlen: "adott helyen már kilóg két drót. és csak össze kell kötni másik kettővel, az már majdnem olyan, mintha bedugnál egy csatlakozót"

De villanyszerelés ez is, ne becsüld le a villanyász szakmát, mert az életveszélyes! Kilóg pl. egy vezeték, tegyük fel, hogy megmondta a mester, hogy MMfal Al 300/500V, és rá kéne csatlakoztatni az MBCU 3x1,5-ös vezetékű fém lámpádat. Hogy csatlakoztatnád ezeket? És még ne is mélyedjünk el abban, hogy nem fogod tudni a nullát és a védővezetéket megkülönböztetni biztosan, mert ugye a szín egy dolog, Mekk mester meg a másik.
Súgok: nem tekerjük össze... nyomós okunk van rá.

Leylandi 2019.10.07. 18:25:52

@erkölcsi hulla: " nők között én dolgozni nem fogok, de ha mégis, a legalapvetőbb tárgyilagosságot fogom produkálni"

:-)))))))))))))))))))))))))
Bocsánat... a lőtéri kutyát nem érdekelné, mit produkálsz! Majd megmondanák, mit tettél, mit mondtál és kire. Csak mennél a folyosón, és nem értenéd, totál idegenek is miért néznek rád, mint egy darab sz.rra... pedig már mindenki "tudná", hogy részeges vagy, a bakterrel csalod a feleséged, a farkad meg csak 1,5 centi. Nem tudná jól, de ez egy nőt sem érdekel :-) nem érted te a női nemet... :-)

szepi79 2019.10.07. 18:27:00

@Leylandi: azt nőknek írták,és/ vagy kutyáknak.

Gleccsertetű 2019.10.07. 18:29:43

@Tomi1.8VTI: az okosak a háborút nem fegyverekkel vívja hanem anyaméhhel

2019.10.07. 18:34:32

"Nem az igazi férfi van kihalóban"
www.bitchute.com/video/UkvJcId7wRw/
Kulonosen ajanlott a 4:40-nel indulo kepet megnezni, de az egesz videot is.

Pierr Kardán 2019.10.07. 19:01:25

A villanyszerelős példára visszatérve egyébként nekem az a véleményem, hogyha egy hapsi nem tud (nem akar) lecserélni egy csillárt, akkor nem érdemli meg, hogy a nője mosson és vasaljon rá, bármennyit is keres a pasi. Az ilyen hapsit vissza kell küldeni a drága jó anyukájához, hogy ott keressen kifogásokat a rá jutó háztartási feladatokkal szemben.

Mert azt ugye a hapsi elvárja, hogy reggel 8-ra tiszta és vasalt ing várja a széken, akkor neki is abban az időben kell csillárt szerelni, amikor a nő kéri. Valamit valamiért.

Pierr Kardán 2019.10.07. 19:08:03

@Leylandi: Ha kilóg két vezeték a falból, akkor bármelyik nő meg tudja mondani, hogy melyik a fázis, mert a fázisnak más a fogása.

Ehhez hasonlóan, bármelyik hapsi is meg tudja mondani, hogy melyik a fázis, mert van fázisceruzája :-)

A kérdésedre egyébként az a válasz, hogy alumínium és réz vezetéket csakis wagoval kötünk össze.

erkölcsi hulla 2019.10.07. 19:10:06

@Leylandi: Nem is akarom èrteni a női nemet, sem a szemèlyeskedèst.

axel2552 2019.10.07. 19:42:25

@kocsmagomba: pont erről van szó csak valamit benéztél már bocs.Nincsenek szerepek mert ezt várják el ezzel nincs is baj.Megszokjuk de látsz te olyan hozzászólást itt pasiktól hogy gáz a házimunka a főzés vagy bármi? Nem azt látod hogy egy nő mekkora hős hogy feltett egy lámpát és mekkora gáz hogy a pasi nem bírta.

Leylandi 2019.10.07. 19:49:40

@Pierr Kardán: "Ha kilóg két vezeték a falból, akkor bármelyik nő meg tudja mondani, hogy melyik a fázis, mert a fázisnak más a fogása."

Ugye, hogy nem is olyan egyszerű a dolog? :-) Nem a fázis, hanem a nulla (jó esetben kék) és a védővezető (jó esetben zöld-sárga) megkülönböztetését írtam... na ahhoz fel kell kötni a bugyit :-) nem mindegy, mert ha így a kékre köti a zöld-sárgát (vagy kékre kéket ugyan, de már előbb össze vannak keverve a színek), akkor ugyan működni fog, mert látszólag mindegy, hiszen a ház betápnál is össze van a kettő kötve, de ha lesz valahol a házban majd egy nulla-szakadása, akkor kikerül az összes fémeszközre, csőre meg a dugaljak kiálló földelésére a fázis=az első arrajárót illetve kádban fürdőt agyoncsapja.

"Ehhez hasonlóan, bármelyik hapsi is meg tudja mondani, hogy melyik a fázis, mert van fázisceruzája :-)"

A fázisceruza nem életbiztosítás, mert ha jól szigetel a cipőd, vagy a padló, amin állsz, akkor élő fázisnál se fog semmit se mutatni (a fázisból/ba nincs hova/honnan haladjon az áram, ahogy a dróton ülő madarat se csapja meg), és mégis, ha hozzádfogod a nulla vezetéket is (ahogy matatsz, ez úgyis előfordul), már tud hova menni, és úgy megvág, mint a huzat. Ezért szakember a kétpólusú feszültségkeresőt használja, amivel a meglévő nullához képest lehet keresni a potenciálkülönbséget (fázist).

"A kérdésedre egyébként az a válasz, hogy alumínium és réz vezetéket csakis wagoval kötünk össze."

Nem. Na, ha csakúgy összekötöd, mivel a wago is réz, a két fém (alu-réz) közti potenciálkülönbség miatt az alu eloxidálódik, megnő az ellenállás, és kigyullad. Ezért a wago-t pluszban még ki kell nyomni alu-plus kontaktpasztával, anélkül nem szabad ilyen esetben használni.
Na ezért csak kis számban villanyászkodnak nők. A felelősség. Köszi, hogy bevállaltad és válaszoltál, mert ez jól szemlélteti, hogy azt hiszed, lóf.sz az egész, hiszen csak összetekersz valamit, aszt valójában leég a csába a ház.

Helyszíni zsemle 2019.10.07. 20:06:37

@Leylandi: "És a bétahím már nem feltétlenül kajálja be, hogy a gyerek az övé, így nem is hajlandó felnevelni, így futószalagon készülnek a szingli anyák."

Ja menjen a picsaba az osszes ribanc. Csinaltasak fol magukat a alfaikkal, de utanna neveljek is fel EGYEDUL a gyereket. Az biztos, en se fogom semelyik ribanc gyereket eltartani, nevelni.
Ezt legfeljebb ugy lehetne megoldani, mint az oroszlanoknal. Ha jon az uj him, akkor a regi him gyerekei a mennek levesbe.

axel2552 2019.10.07. 20:11:08

Van itt minden villanyszerelés,bevándorlás (még Soros nélkül de meddig) egy pirinyó rasszizmus ,nőgyűlölet ,férfi gyűlölet.megértettem ha szakembert hívok valamihez mert nem értek hozzá akkor genetikai hulladék vagyok pár nő szerint(bár ha a nőt elviszem étterembe nem értem miért nem gondolja magát bárminek ha ott jobb a kaja nem kell hogy azt gondolja csak érdekes megközelítés) ha többre becsülöm a gyerekem a haverokkal való sörözésnél szintén genetikai hulladék vagyok (pár pasi szerint)
Mondjuk biztos velem van a baj hiszem én már a női egyenjogúsági mozgalmat sem értem hiszen kirekesztve és nemi alapon különbséget téve dolgozik a kirekesztés és a nemi megkülönböztetés ellen. dolgozik

Ménár Atya 2019.10.07. 20:11:21

@Tomi1.8VTI:
Ezek a németek nagyon kockán látják a világot, de valahogy mégis igazuk van a hatékonyság terén .
Nem csinálnak lelki kérdést egy sima probléma felismerés és megoldásból.
Mi, ilyen esetekben értekezletet tartunk, kikérjük a politikai pártok, a civilek, és a feministák véleményét, addig a németek meg elvégzik a feladatot és már a negyedik problémát is megoldották, amíg mi az elsőt sem.........
Racionális , célorientált látásmód, a miénk meg ............................. :)

axel2552 2019.10.07. 20:13:09

@Helyszíni zsemle: bocs de elképzelhetetlen tartom hogy bármiért is egy gyerek szenvedjen hátrányt (hát még olyat amiről te beszélsz )

Ménár Atya 2019.10.07. 20:13:35

@Pierr Kardán:
Minden pasi letud cserélni egy csillárt, ezért minden pasi megérdemli a nőt aki mos főz stb.
Csak van olyan pasi, aki vagy a csillárszerelést, vagy a nőt nem éli túl. :D

Ménár Atya 2019.10.07. 20:17:55

@erkölcsi hulla:
Forrást már én is találtam.
Lajos.
:)
Nem vagyok a téma szakértője, de a mérési módszertan összeállításánál is lehet hiba.
Illetve, még ha igaz is a harang, ez alapján egyesek akkor levonják azt a következtetést, hogy a nő kevesebbet ér.
Hurrá feudalizmus!
Éljen a gyűjtögető életmód, meg a pattintott kova eszközök ! :D

CCnick 2019.10.07. 20:36:08

@Hozzászólok: "ferfiakat a szaros pelenkak melle, a mosógép mellé, porszívót fakanalat a kézbe. Tessek jatszani meselni, ejszaka hanyasbol kipucolni a gyereket stb. "

Vicces mert pont ezt csinálom nap mint nap itthon

Meg az asszony is.

Az pucolja ki a kölyköket a szarból aki közelebb van és nem csinál mást.

CCnick 2019.10.07. 20:40:23

@élhetetlen: "Van Balatonon egy vacak kapcsolóm, a falilámpa vezetékének a közepén, egy nyáron ötször is szétszedem, újra igazgatom a drótokat (mert télen elfelejtek másikat venni), de azt sem érzem villanyszerelésnek. "

ha meg leég a ház a kókányolt kapcsolód miatt akkor te leszel felháborodva.

CCnick 2019.10.07. 20:43:54

@Veszéjben a lyogállamiság !: "Aztán jöttek a pc-k és apu azt mondta, hogy kislányom ne foglalkozzál te ezzel, majd az öcsi, te meg menj anyádnak segíteni a konyhába.. " Nem irigylem a családot ahol kialakult benned ez az elmélet.

élhetetlen 2019.10.07. 20:45:09

@Leylandi: Hú, most jól megijesztettél. Főleg ezzel a szöveggel. “megmondta a mester, hogy MMfal Al 300/500V, és rá kéne csatlakoztatni az MBCU 3x1,5-ös vezetékű fém lámpádat.”. És az életveszéllyel. De azért azt is tudod ugye, hogy egy előző falilámpa helyére bekötni egy másikat, az nem az, amiről te beszélsz. Az “összetekerjük” meg csak annyit jelent hogy valamilyen módon összekötjük. Mekk mester. Híradásipari technikumot végeztem, igaz, számítástechnika szakon mentem tovább, nem villanyszerelő lettem, de annyi megmaradt, hogy egy csillárt be tudok kötni, vagy egy betojt kapcsolót ki tudok cserélni, nem kell hozzá hozzád hasonló szakértő mestert hívni.

Pierr Kardán 2019.10.07. 21:12:45

@Leylandi: Na, látod ez már egy igazi női túlokoskodás. Egy lakás villamos hálózatában ezerféle hiba lehet, te kiemeltél egyet (a nulla szakadást) és ebből kiabálsz farkast. De ezt is eltúlzod, ettől senkit sem fog a kád megrázni. Sőt, kb. 10 éve minden házban úgy kezdik a villanyszerelést, hogy hibaáram védőkapcsolót tesznek fel (így írom, hogy nehogybeleköss a FI relé névbe), így ez a hiba is ki van küszöbölve.

A fázisceruzás esetben dettó ugyanez van, nekem még mindig működött a fázisceruza, egymillió esetből talán egyszer fordulhat elő az, hogy annyira kicsi a szivárgó áram, hogy nem világít a jelzője.

A wago esetében igazad van, elfelejtettem részletezni a pasztával való kitöltést.

Abban viszont megint erősen tévedsz, hogy olyat állítottam volna, hogy csak össze kell tekerni, mint ahogy abban is tévedsz, hogy ha a csillárt úgy kötöm be, hogy a wagoba nem nyomok pasztát, akkor leég a ház.

A lakástüzek túlnyomó többségét az ágyban dohányzás, a gázkészülék illegális/helytelen használata, valamint a helytelenül használt elektromos melegítőberendezések okozzák. A rossz csillárbekötés a lakástüzek 0,000000037 %-át okozza mindössze :-))

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2019.10.07. 21:14:22

@haXXor: pont azt tapasztalom hogy a nők sokszor jobban vezetnek, de minimum kevesebb agresszióval, ami a balesetek jelentős részét okozza - ami.pedig a legtöbb balesetet okozza az ittas vezetés, szintén minden statisztika alapján férfiakra jellemző...de valljuk be, a valóság az, hogy vannak bénán vezető férfiak és nők egyaránt

élhetetlen 2019.10.07. 21:22:03

@CCnick: Kicsit élénk a fantáziád. Ha ez a kapcsoló éppen nem “kapcsol”, akkor nincs leégés veszély, Ha “lekapcsolni” nem tud, azt látom. Vagy áthúz, és helyben kiég, de nem tudja fegyújtani a vezetéket sem, nemhogy a házat, úgy, hogy egy faltól tíz centi távolságra lóg le. De lehet, hogy nem értek kozzá annyira, mint te.

Leylandi 2019.10.07. 21:24:45

@élhetetlen: "egy csillárt be tudok kötni, vagy egy betojt kapcsolót ki tudok cserélni"

Azt meghiszem! Anya mindent IS tud. "Fogd meg a söröm..."
www.villanylap.hu/hirek/4694-alu-es-rez-a-tuz-csak-ido-kerdese
rtl.hu/rtlklub/hirek/elektromos-zarlat-miatt-eghetett-le-egy-csaladi-haz
:-))))))))))))))))))))))))))))

Leylandi 2019.10.07. 21:26:54

@Pierr Kardán: jójó! Külön megköszöntem, nem? Akkor most mivan? :-(

Helyszíni zsemle 2019.10.07. 21:31:50

@axel2552: Arrol lehetne vitatkozni, hogy talan, nem az Oroszlanok megoldasi strategiaja a legmegfelelobb az ember szamara.
De mindekeppen kezdeni kene valamit azzal jelenseggel, amikor :
EGY NO, ALJAS, ROSSZHISZEMU MODON FELCSINALTATJA MAGAT EGY ALFAVAL, egyenes szandekkal, kifejezetten azzal a celal, HOGY UTANNA EGY BETAVAL NEVELTESSE FEL A GYEREKET.
Az ilyen noket korlatozni, szankcionalni kene, az a MINIMUM hogy a birosag vegervenyesen tiltsa el betakkal torteno kapcsolat fenntartasatol.
Aki ALJAS INDOKBOL alfakkal csinaltatja fel magat, az neveltesse is fel a gyereket alfakkal. Tehat a tovabbiakban KIZAROLAG csak alfakkal ismerkedhetne. Ha megszegi akkor megy a bortonbe.

élhetetlen 2019.10.07. 21:47:55

@erkölcsi hulla: Komoly élmény olvasni az ilyen épületes hozzászólásokat. “sehol sem láttam még női kétkezi munkást”. A barátnőm, a 150 cm magasságával, és 40 kilójával húsz évig építésvezető volt. Az nem része az építkezésnek? Vagy, aki tervez, de nő? Az építész sem számít, csak a culáger? Miért kéne kétkezi munkát végeznie, ha többre képes? Vagy úgy gondolod, hogy a culáger meg tudna tervezni egy épületet, csak mert férfi? Nem. A nő meg esetleg nem képes egész nap a culáger munkáját végezni. Egy-egy, nincs semmi olyan, hogy a férfi többre képes, csak esetleg másra. Ne keverd a dolgokat.

2019.10.07. 22:16:24

@GiaMarie: „Jól van, drágám, instruállak, azért kicserélni egy meglevő lámpatestet egy másikra nem atomfizika, hidd el nekem.”

Hát nem azért hogy kötekedjek, de az emberek agyában a villanyszerelésről nagyjából annyi van meg, hogy összekötöm a feketét a feketével, a kéket a kékkel, ezt a hülye is tudja, minek ehhez villanyász. Nem atomfizika ez tény, de kismillió szabvány, és direktíva írja elő részletesen, hogyan kell akár csak egy lámpatestet kicserélni, milyet lehet egyáltalán odarakni. A helység adottságai: száraz, poros, vizes, etc, a falfelület, éghető-e pl; a beépített tetőtérbe a fa felületre sem rakhatsz akármilyen lámpatestet, ahogy egészen más szabályok vonatkoznak egy udvari kültéri lámpatestre. A kábelek/kapcsolók/sorkapcsok terhelhetősége, érintésvédelmi előírások, szabványok, helyi adottságok, és még kismillió dolog figyelembevételével lehet cserélgetni. Ha a nappaliba a ronda teszkógazdaságos ufólámpa helyére, te egy óriási 100 kilós csillárkölteményt álmodtál meg, amihez paks2 is kevés, akkor máris vakarhatja a fejét férjedurad, elég lesz-e neki az odahúzott 0,75-ös vezeték, ill. hogyan köll abba a födémbe úgy kampót tenni, hogy a teherviselő betonszerkezetek egyikében se tegyen kárt. A banális kérdések ezek, de ha szakértő szemmel nézzük a lámpatest cserét, elég messzire vezethetnek…. Amivel persze senki nem foglalkozik, majd megnézzük a neten hogy köll csinálni. Oszt ha leég a kéró, áramütés ér valakit, vagy lehullik a plafonról a nehéz csillár, rá a szoba közepén játszó kisgyerekre, van ám nagy csodálkozás.

2019.10.07. 22:21:05

@arty1977: „a szennyes kiválogatja magát, betevődik a mosógépbe, az beállítódik, elindul, kimos, kiteregeti a ruhát, összeszedi, összehajtogatja, kiválogatja, elpakolja.”

Kifelejtetted a felsorolásból, hogy ki kell még nyitni a mosogatógép ajtaját, tenni kell bele külön öblítőt, vízlágyítót, bezárni a mosógépajtót, meg konnektorba is be kell dugni, meg néha felügyelni is kell hol tart a procedúra, értelmezni a mosógép által küldött jelzéseket, a mosóprogram végén zenél is, arra is figyelni kell. Összetett, és megerőltető ez a mosás dolog, sokkal egyszerűbb volt régen, a teknőben, lent a folyóparton görnyedve mi wazze? Egyébként a példám –ahogy írtam- kisarkított volt, bár nem áll olyan nagyon távol a valóságtól. Értelmezz is, ne csak olvass te szerencsétlen.

élhetetlen 2019.10.07. 22:45:01

@Ménár Atya: A pasik nem született műszaki zsenik. Egyik kaland, egy öntött vas pájszerrel lebontottam egy cserépkályhát. A férfi nemű segítőm arra kellett, hogy amíg a tetején vagyok, elvegye a cserepeket, hogy ne kelljen mindegyikkel lemásznom. Fel sem merült bennem, hogy ő bontson, mert akkor egy ép cserép sem maradt volna. Másik eset, a plafonról szedem le a tapétát. Ilyenkor azért hívtam meg, hogy, ha letanyázok, legyen, aki mentőt hív. A tapétával néha lejön egy kis vakolat is, tehát kölcsön kértem egy havertól egy glettelő lapot, réz, becsiszolva, még kelleni fog. A plafonon matatva megkértem a segítőmet, hogy főzzön egy kávét. Volt lángelosztó, szűkítő, amin megáll a kisebb edény, ott a tűzhely mellett. Mire rakta fel a kávéfőzőt? A glettelő lapra, ami rendesen eldeformálódott. Én meg égtem, mint az olajos rongy, mikor vissza kellett adnom a tönkrement eszközt.

Samhazai 2019.10.07. 23:08:10

A poszt szánalmas feminista f....ság

Samhazai 2019.10.07. 23:08:53

A poszt szánalmas feminista f...ság

arty1977 2019.10.07. 23:12:41

@Jankove: örülök, hogy korrigáltad magad és a továbbiakban nem bagatelizálod egyik házimunkát sem. kicsit olyan érzésem van (volt), mintha pusztán elméleti tudással rendelkeznél a témában :D

szóval akkor leszögezhetjük, hogy ezek (azaz NEM CSAK a mosás!) bizony kemény órákat visznek el a NŐ életéből naponta (amennyiben a FÉRFI csak lefitymál és nem segít/végzi el helyette)... mindez a 8-10 óra meló után/mellett... de véletlenül se HELYETT. (tudod, amikor a teknőzésről írsz, az bizony a 8 órás "műszak" HELYETT történt... nagyrészt... nyilván volt/lehetett sokaknak egy kemény átmeneti állapot, amikor nem csak gombot kellett nyomogatni még (lol), de a gyárban a 8 óra már megvolt ;) )

amúgy az megvan, gondolom, hogy a villanykörtét ritkábban kell cserélni, mint pl mosni? ezt most nem neked, konkrétan, csak úgy az általános hülyeségekre, amiket itt a (férfi)társaság összehozott... szal én nem látom, hogy a klasszik férfi (aki szerint a házimunka női munka) milyen napi szintű, órákon át tartó, megterhelő melót csinál OTTHON, a napinyóc felett ;)

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.07. 23:17:29

@CCnick: Nem bennem alakult ki,hanem az IPM magazin szerzőjében.Mindenesetre tény,hogy sokkal több nő dolgozott programozóként az otthoni személyi számítógépek elterjedése előtt.

élhetetlen 2019.10.07. 23:24:14

@Leylandi: Azt hiszem, a nagy öntudatod elnyomja, hogy egyszerű dolgokat megérts. Egy híradástechnikus akkor is meg tud oldani egyszerű dolgokat szakszerűen, ha nem a villanyszerelést választotta élethivatásnak. Nem azt mondtam, hogy bevállalnám egy családi ház méretezését, csak azt, hogy egy falilámpát egy másik helyére be tudok kötni, vagy ki tudok cserélni egy kapcsolót, nem kell hozzá téged kihívni. Egyébként, ha ekkora szakértő vagy, akkor tudod, hogy egy családi ház akkor ég le, ha olyan helyen (pl. falban) van zárlat, hogy a kijövő szikra felgyújtja az előtte levő plüss kanapét. De ha arra is hozol példát, hogy egy plafon közepén lógó csillár zárlatossága okozott házleégést, akkor beszéljünk újra, addig nem érdemes. Pá.

Leylandi 2019.10.07. 23:46:15

@élhetetlen: hű, te aztán nem bírod ki személyeskedés nélkül, ha másképp nem lehet igazad! Most KOMOLYAN, arról akarsz meggyőzni, hogy bár nem szakmád egy veszélyes foglalkozás, de attól még nyugodtan művelheted, kockáztathatod vele mások életét?????? Nooooormális? Ezt tanultad az iskolában?

Itt kell azt hiszem, egy levegővétel nekem...
Aztán még győzködsz, hogy elektromos zárlattól úgyse lesz lakástüzed, mert te még nem hallottál róla :-o Persze, mert a csillárról nem eshet le a szőnyegre szikra, meg semmi! Addig nem jutottál el, hogy megértsd: egy téves kötéssel ráviheted az összes fémtárgyra a 230-at!!! Nem kijavítani, de ésszel felérni se tudod :-( Lehet, hogy most is úgy van kötve, hogy csak egy nulla szétbontása kell valahol máshol, és megy a 230 a kádba, gáz- és vízcsőre, mindenhova. Gratulálok. A gyereked nevében is... Azért a rendőröknek ne ezzel védekezz :-( Végülis van annak egy diszkrét bája, amikor valakire a saját anyja gyújtja rá a kecót... csak hogy fogsz majd a szemébe nézni? Nemrég felvetette törvényhozási szinten valaki, hogy az állattartáshoz vizsga és igazolvány kéne. Hát... a gyerekvállaláshoz is!
Tudod, általában az embereknek nem ér az egész ennyit. A habzó szájat, a mindenáron bizonyítást, törvény és anyai felelősség ellen is. Nárci pszichónak kell ahhoz lenni, hogy az embernek bevallottan, nyíltan ne számítson a saját családja se, ha törvénytelenséget művel, és azt még érvként hozza fel. Sok sikert, az árnyékbokszoláshoz is.

élhetetlen 2019.10.08. 00:11:06

@midnight coder: “jó pár törülközőbe bugyolált fejű nőt közlekedni,”. És ez mennyiben zavarja az életviteledet? Úgy húsz éve vettem Törökországban pár gyönyörű sálat . Mohert is, dupla hímzett muszlint is, fel merjem venni őket, most az éves lázítások után ? Mikor ott tartunk, talán olvastad a hírt, hogy egy nő kijött a fodrásztól, és, mivel szemerkélt az eső, frizuráját óvandó, a fejére tette a sálját, és rendőrt hívtak rá, hogy itt egy “migráncs”. Normális? A palóc nénik speckó fejkendője az belefér, de egy sál a fejen nem? “azt az értékrendet amibe gyerekkorában beleszületett és amiben huszonéves koráig nevelkedett.”. Miért is kellett volna otthagyni? Miért kéne olyannak lenni, mint te? Én sem akarok olyan lenni mint te. Itt van “a szír”, nem tagadta meg a múltját, vallását, halal vágás, kb. olyan , mint a régi falusi disznóölés, csak társul hozzá némi ima, és csak szakember végezheti. Ettől neked szarabb az életed?

DR. Smit Pal 2019.10.08. 00:41:56

@arty1977: "amúgy az megvan, gondolom, hogy a villanykörtét ritkábban kell cserélni, mint pl mosni? "

Hat a villanykorte kimosasat nem ajanlanam. Parszor kiprobaltam, de miutan semmit sem hasznalt, inkabb kicsereltem. Persze azert probalkozhatsz vele, hatha neked bejon.

élhetetlen 2019.10.08. 00:49:14

@Leylandi: Na, személyeskedtem? Mi volt az? ez, “a nagy öntudatod elnyomja, hogy egyszerű dolgokat megérts”, hát komoly személyeskedés. Nem pörögtél kissé túl? Egy csillár bekötéssel “kockáztathatod vele mások életét??????”. “Itt kell azt hiszem, egy levegővétel nekem...”. Hát egy kis pihi is rád férne, hogy újra képes legyél gondolkodni is. Akkor nem jönnél ilyennel hogy egy csillár csere “Addig nem jutottál el, hogy megértsd: egy téves kötéssel ráviheted az összes fémtárgyra a 230-at!!!”. Hát nem jutottam el idáig, mert ha csillár eddig nem vitte át az összes fémtárgyra a 230-at, akkor a helyére felszerelt sem fogja. A gyerek hogy jön ide? Én nem írtam róla. De ez a “Nárci pszichónak kell ahhoz lenni”, hogy felszereljek egy csillárt, ez azért durva, és még törvénytelenségnek is minősíted. Egyébként jól vagy? Úgy tűnik nem, próbálkozz egy pszichológussal, hátha segít. Mert amit itt összehordtál egy csillár cseréje kapcsán a gyermek nevelésről, az abszurd.

arty1977 2019.10.08. 00:58:57

@Jankove: szerintem ez nem téveszme, hanem kb a rideg valóság :D
vagy ha ki is vesz némi részt a férfi, az éppcsak a segít(get)és, ahogyan a post is említette... én ebben addig jutottam, hogy "szégyenkezve" felvállalom a tényt: nem teszek annyit a közösbe, mint a nőm

HA te napi szinten nyomod a házkörülit, akkor valóban nem vagy az átlag... én is családi házban lakok, itt szerencsére/pechemre(??) nincs ennyi tennivaló (pláne hogy egy mai kocsin semmit nem tudok megcsinálni, vagy pl a fűnyíró is alig kellett idén...)

élhetetlen 2019.10.08. 01:14:49

@Jankove: Lehet, hogy félreértettél. Mikor szikrázott a fali konnektor a kanapé mőgött, nem láttam, csak hallottam, akkor szakemberrel áthuzaloztattam az egész 60-70 éves nyaralót. Csak ennek semmi köze egy akár csillár, akár kapcsoló cseréhez, főleg nem úgy, ahogy @Leylandi: látja, hogy ez család gyilkosság is lehet.

CCnick 2019.10.08. 07:40:47

@Veszéjben a lyogállamiság !: Ja, hogy olvastad valahol 40 éve. Akkor az biztos megcáfolhatatlan igazság.

CCnick 2019.10.08. 07:50:14

@élhetetlen: ahhoz képest, hogy aboltba nem tudsz elmenni egészen kis dolgos asszonyság vagy :)

vag a fantáziád egyre joban felpörög.

Egyébként vicces, hogy a blog.hu gyűjti a fehér hollókat, csak itt fut az ember össze betonozó meg villanyszerelő- cserépkályhabontó nökkel.

CCnick 2019.10.08. 07:54:15

@élhetetlen: "A palóc nénik speckó fejkendője az belefér, de egy sál a fejen nem?" A palóc néninek a vallása nem teszi kötelezővé a másvallásuak kiirtását.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.08. 12:53:06

@CCnick: Miért 40 éve?? Néhány hónapja. Tudod, attól hogy te csak a neten lógsz, még léteznek nyomtatott újságok..

élhetetlen 2019.10.08. 15:54:16

@CCnick: Tudod, vannak ilyen furcsa dolgok az életben. Diák koromban tájfutó voltam, most csak álmomban futok. Harminc évesen le tudtam bontani egy cserépkályhát, be tudtam kötni egy csillárt, ki tudtam festeni a lakást. (nem írtam, hogy mikor bontottam cserápkályhát). 50 voltam, mikor elgázoltak, azóta nem tudok sem leguggolni, sem letérdelni, sem létrára mászni, és a lépcsőzés fáj. Ezért cseréltem le a balatoni harmadik emeleti üdülőmet egy földszintes házikóra. Akkor még állni tudtam, és rezgőcsiszolóval leszedtem a régi festéket, újra mázoltam a nyílászárókat. Az orvos mondta, hogy rohamosan romlani fog az állapotom, de 15 évig bírtam. Még a tavalyi nyarat is lent töltöttem, ki tudtam menni a vízre. Aztán bekaptam egy gerinc műtétet is, és már nem tudok lemenni egy emeletet a liftig egyedül, és elmenni egy boltig. Lehet, hogy téged ez meglep, de sok idős ember nem tudja már megcsinálni azt, amit fiatal korában meg tudott csinálni, de ez nem jelenti azt, hogy az egész élete a fantáziája terméke.
A másik téma, az iszlám vallás sem teszi kötelezővé a a másvallásuak kiirtását. “A szír”sem irtja a magyarokat, eteti őket, csak a vallása miatt sertést nem árul. Ennyi.

Leylandi 2019.10.08. 17:12:06

@élhetetlen: "az iszlám vallás sem teszi kötelezővé a a másvallásuak kiirtását. “A szír”sem irtja a magyarokat, eteti őket, csak a vallása miatt sertést nem árul."

Persze. Azok ugyanolyanok, mint mi. Nincs velük az égadta egy világon semmi baj.
Költözz hozzájuk! Nyilván befogadnak, sőt tárt karokkal várnak, így egyszerre tehetsz szívességet nekik is, nekünk is. Ha útiköltségre nem telik, csak szólj, szívesen összedobjuk.

élhetetlen 2019.10.08. 18:19:51

@Leylandi: Mi van? Már nem csak a “migráncsokat”, hanem magyarokat is elküldenél az országból? Csak azért, mert azt mondtam, hogy pl. Choman Mohamed egy rendes, szorgalmas ember? A boltja (Szír Center), ezerszer jobb, mint a szemben levő CBA. Megbuggyantál? “Persze. Azok ugyanolyanok, mint mi.”. Nincs olyan, hogy mint mi. Hál’ isten, én sem vagyok olyan, mint te.

CCnick 2019.10.08. 19:52:09

@Veszéjben a lyogállamiság !: bammeg ez tényleg létezik. Belenéztem a cimlapjukba, hát nem vesztettem eddig sokat.

CCnick 2019.10.08. 19:55:31

@élhetetlen: ja hogy ezek ilyen régenmindenjobbvót emlékek a maguk megszépülős homályából előbukkanva. Ez azért megmagyarázza a dolgokat. Mondjuk ak festéket rezgőcsiszlóval szed le attól bármi más is kitelik.

élhetetlen 2019.10.08. 20:36:40

@CCnick: Hát ez komoly! A félig felpergett festéket hőlégfúvóval fellazítani, spaklival lenyomni, és a felületet rezgőcsisolóval elsimítani alapozás előtt, ez valami szakma ellen elkövetett vétség, és aki ezt megteszi, “attól bármi más is kitelik.”. Miért, te hogy csinálnád? Sehogy? Ja, hogy nem írtam le a teljes folyamatot? Nem mázoló továbbképzést akartam betenni egy kommentbe. A másik. “régenmindenjobbvót emlékek a maguk megszépülős homályából előbukkanva.”. Remélem, te is megöregszel, nem dobod fel fiatalon a talpadat, és rájöhetsz, hogy az életed, mint már mondtam, nem csak a képzeleted szüleménye volt. És az, hogy deréktól lefelé minden fáj, nem jelenti azt, hogy hülye is vagyok, míg a te szövegeid arra utalnak, hogy neked felül is gondjaid vannak már most.

Tomi1.8VTI 2019.10.09. 05:43:03

@CCnick: Meg tudnád fogalmazni intelligensen, jól érthetően, hogy mi a célod azzal, hogy megpróbálsz hülyét csinálni valakiből, aki fiatalon aktívabb volt és többet bírt, mint idősen, egy balesetet követően? Biztos vagyok benne, hogy erre a kérdésre is csak személyeskedéssel és támadással fogsz tudni reagálni, de itt a lehetőség, hogy bizonyítsd, tévedek.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.10.28. 23:05:58

szerintem tul van ez az egesz gondolva.....meg sírva, hogy jaj az igazi férfiak, meg jaj az igazi nők...

Dread Naughty 2019.11.01. 16:01:54

@PeniValdes: Lehet, de mégis a nők etetik magukat az ilyen önigazoló baromságokkal a blogjaikon, majd cenzúrázzák a nem tetszetős kommenteket.
Láttál te valaha olyan nőt, aki szerint ő maga nem a nagy, erős, önálló, igazi, új nő megtestesítője volna?

Dread Naughty 2019.11.01. 16:07:23

Kedves Lutor angéla

Egy kérdés hozzád.
Ezt írtad: "egy férfi és egy nő beszélgetését hallgattam, akaratlanul is. Ismerősök lehettek, a férfi a mindennapi munkahelyi nehézségeiről beszélt, amikor a következőt mondta: „Nem akarok a fénymásoló mellett állni, erre vegyenek fel egy nőt!” A nő pedig helyeselt, egyet értett, együtt érzett vele és ő is helyes megoldásnak találta ezt. Elképesztő. "

Szeretnék neked mutatni egy weboldalt, egy magyarországi SSC-career oldalát: www.roche.com/careers/country/hungary/global_service/roche-budapest-ssc/careers.htm

Van középen három db színes karika bennük egy-egy fun fact-tel a cégről. A jobb oldali karika szerint 63% female leaderjük van.
Szeretném megkérdezni, hogy ez is felháborít-e, mármint hogy nem fele-fele a vezetők nemi aránya?

(PeniValdes, szerintem figyelj te is a válaszára...)

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.11.01. 16:08:40

@Dread Naughty: és te láttál? a blogszféra tele van veluk, igen, de kint a valo életben vannak régi nok...vagyis nok. kérdés hogy ok kellenek e? vagy már a férfiak agyát is átmosták..

Dread Naughty 2019.11.01. 22:39:57

@PeniValdes: Kérdés, hogy mire gondoltál: igazi, hagyományos nőre, vagy olyanra, aki szerint ő maga nem testesíti meg a hiperszuper, modern, erős, nagy nőt?
Az elsőből természetesen nagyon sokat látok. Sőt, meglepően sokan vágynak a hagyományos női szerepre, a hagyományos kapcsolatra, házasságra, felvenni a férjük nevét, a háztartás vezetését pedig nem tekintik Nobel-békedíj jelölési alapnak.
Ezek a nők melóznak, sminkelnek, randiznak, szülnek,stb.
...és valóban kevésbé vannak reprezentálva az online térben, mint mondjuk az ilyen bloggerina-félék.
Épp, ahogy a konzervatív értékrend alapból számkivetettséget jelent ma az online dimenzióban általában.

A férfiak agyát sokkal nehezebb átmosni. Talán pont azért, mert mi nem "aggyal választunk".
A férfi ma is épp arra mozdul meg, mint 30 éve, 100 éve vagy 10000 éve, ergo azok a nők, akik szeretnének valóban palit fogni, pontosan ismerhetik ennek a receptjét.
A kérdés csak az, hogy elfogadják-e ezt a receptet, vagy mindenáron a férfiak megreformálását tűzik a zászlajukra.

2019.11.05. 10:43:25

@Dread Naughty: Ez tetszett. Úgy volt kerek, ahogy megírtad.

2019.11.05. 10:45:40

@Dread Naughty: Nyilván ez így jó, hiszen több évezredes patriarchális elnyomást kell ledolgozniuk a sorsüldözött nőknek ebben a tapló férfiakkal teli balkáni mocsárban :-)
süti beállítások módosítása